Dijital Oyunlar Öğrencileri Nasıl Etkiliyor?

0
195

imagesDijital Oyunlar Öğrencileri Nasıl Etkiliyor? 

Yapılan bir araştırmaya göre, şiddet içeren oyunları oynayan gençlerde, ‘oyunda olma’ hissi uzun
süre kaybolmuyor. Rüyalarında bile savaştıklarını gören öğrenciler, kendilerini tehdit altında hissettiklerini söylüyor
Lise öğrencileri arasında yapılan araştırma, bilgisayarda savaş ve dövüş oyunları oynayan gençlerin, kendilerini sınıftaki diğer öğrencilere göre daha çok tehdit altında hissettiklerini ortaya koydu. 

Kırıkkale, Ahi Evran ve Amasya Üniversiteleri’nin Eğitim Fakülteleri’nde görevli bir grup akademisyen, Kırşehir’deki farklı liselerde öğrenim gören 224 gencin katılımıyla ‘bilgisayar oyunlarının öğrencilerin sınıf içi güven algıları üzerindeki etkisini’ araştırdı. 

‘OYUN RAHATLATIYOR’ 

Araştırmaya katılan öğrencilerin yarısından fazlası, savaş, dövüş, yarış, strateji ve futbol oyunu oynarken eğlendiğini ve kendini oyun içinde hissettiğini, oyundan sonra mutluluk ve rahatlama hissettiğini belirtirken, az sayıda öğrenci ise oyun sonrasında kendisini yorgun hissettiğini kaydetti. 

Ucu açık soruları yanıtlayan öğrencilerin yarıya yakını oyunun etkisinin belli bir süre devam ettiğini ve oyunun yaşamlarında belirgin bir kalıcılık yarattığını ifade ederek, oyun bittikten sonra 1-2 saat yine kendilerini oyun oynuyormuş gibi hissettiklerini, bazen savaş oyunlarını rüyalarında bile görüp savaştıklarını belirtti. 

‘İNGİLİZCEMİ GELİŞTİRİYOR’ 

Araştırma sonuçlarına göre, dövüş ve savaş oyunları oynayan gençler, kendilerini sınıftaki diğer öğrencilere göre daha çok tehdit altında hissederken, yarış, strateji ve futbol oyunu oynayan öğrencilerin tehdit algılamalarında bir farkındalık görülmedi. Uzmanlara göre araştırma, gençlerin dövüş ve savaş oyunlarının yapısından kaynaklanan temkinli olma, arkayı kollama, sürekli rekabet içinde bulunma ve diğerlerinden zararlı davranış bekleme gibi sanal davranışları gerçek hayata aktarabildiğini ortaya koydu. 

Araştırma sonucu elde edilen verilerden en ilginç olanı ise, öğrencilerin bir bölümünün oyunların İngilizce kelime haznesini geliştirmede ve ehliyet sınavında yararlı olabileceğini söylemesi.